Ny vecka!

Sa dar ja! Nu har jag overlevt forsta veckan! Overlevt och overlevt, men har ar jag i alla fall. Fortfarande lite irriterande att min data inte far in internet, sa ni far noja er utan alla dessa prickar! Funderar pa att kopa en ny labtop har, familjen tjatar pa mig om en Mac, men vet inte hur det blir med det. Kanns lite onodigt att kopa en sa pass dyr dator ($1300!!) och sa har jag inte vara tre sista bokstaver! Hm, hur ska jag gora!? Har iforsig alltid velat ha en Mac, tycker de ar betydligt finare, och sags aven vara lattare att hantera. Men, priset!? Annars far jag ta mig till Walmart eller nagot och kopa mig en billigare dator, en liten en, och vanta tills jag kommer hem, kanske!

I alla fall. Igarkvall var vi och sag ytterligare en film pa bio (jag klagar dock inte, alskar bio!). Interious Basterds! Tror inte den kommit ut hemma an? Vet att jag ville se den i alla fall. Den var okej. Kanske battre att vanta tills den kommer ut pa film, for sa pass bra var den tyvarr inte. Lang var den, narmre 3 timmar tror jag. 
Vad som ar ratt skont har ar att pa biblioteket har de 100-tals filmer man kan lana i en vecka! Jag & I akte dit igar, lanade hem Alfie, Transamerica & en till jag inte kommer pa namnet till. Superbra ju! Vad som ocksa ar skont har ar att jag fortfarande somnar direkt, typ. Lagger mig i sangen, funderar lite & vips - jag sover! Harligt!

Imorse vaknade jag och en liten stund senare knackar det pa dorren. Pappan kommer in, och hoppas pa att min dator som han jobbat med igar skulle ha internet, men tyvarr sa fungerar det fortfarande inte. Blev i alla fall betald for forsta gangen idag! :) Fick lite extra for matvaror, och kan fa mer sen ifall jag behover det. Haha, ni som kanner mig ratt vet ju hur jag kan ata! Dock har jag faktiskt inte haft storre matlust sen jag kom hit, men det ordnar val upp sig! 
Tjejerna ar ivag pa "camp" hos deras mormor & morfar nu i en vecka, sa jag har ytterligare en vecka av att hitta runt/ta det lugnt/forbereda mig. Har en kansla av att det inte kommer bli speciellt jobbigt att ta hand om tjejerna, de ar verkligen supersnalla. Kanske ar det bara iborjan, men enligt I ar de valdigt latta. 
Jag har fatt forslag pa att aka upp till Boston (Hingham) nu i veckan. Har lite delade kanslor infor det. Pa ett satt langtar jag ihjal mig pa att halsa pa alla igen. Dock kommer vissa inte vara kvar, utan har lamnat for skolan, men aven att jag precis kommit hit. Borde nog vara kvar, hitta runt lite, och ta en tur till NYC!?

Nu ska jag ga ner och se vad som finns till frukost!

Tessi, eftersom du inte hor av dig speciellt fort & mycket, lugnar jag nog ner mig har ;) HAHA! Saknar dig dock! 


Hor av er darhemma!!!


S

Kommentarer
Postat av: Evelina Crona

Hej vännen!

låter som du har det riktigt gott därborta :)

du tänkte på det med datan, du kan köpa en data men se välja svensk tagenbort, det kommer se ut som du har amerikanske men om du trycker så kommer åäö oxå men. men kompis jennie gjorde det, det är bara att ändra inställningarna.

jag är glad att du trivs, men vi saknar dig här hemma.

men vill gärna se lite bilder :)

puss älskar dig

2009-08-25 @ 09:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0