First step; check. Second step; check!

Goddagens!
Kom precis hem fran DMV, Department of Motor Vehicle, och har gjort mitt andra moment i att fa ett Connecticut License! Akte dit med alla papper, trodde jag. Men, jag glomde bevis fran Au pair in America, att jag arbetar som Au pair i familjen jag bor hos. AH! Sa, jag fick trevligt nog aka hem igen, och hamta det pappert. Hade det inte varit for att jag akt dit innan det oppnade (stod darute & fros i 10 min), och att jag bor ca 30min darifran, sa hade det ju inte varit en sa stor deal, men nu sa var inte fallet sa underbart som det kunnat vara. Jag spenderade sammanlagt ca 3 timmar dar, med att sta i ko, sitta i ko & gora mitt teoriprov. Ratt nice, det var pa en dator (dock valdigt gammal sadan!) med touch funktion. Man var tvungen att ha 20 ratt utav 25, pa fragor sasom; "om du ska svanga vanster i en korsning, vad galler?" A. De maste lamna foretrade till dig, B. Du maste lamna foretrade till motgaende trafik eller C. Varannan bil galler. Kanske inte exakt sa fragorna lat, men ungefar sa. Sa, det var sa latt som man hort! Skont att det ar avklarat. Dock fanns det ingen tid till uppkorningen (som tar ca 5 min, sags det...) forren 30 dec pa det DMV som jag var pa, men fick en tid pa ett stalle ca 45 min harifran, om tva veckor. Sa efter det har jag forhoppningsvis mitt korkort!
Nu sitter jag har & vantar pa att min hostdad ska sluta prata i telefonen, sa att jag kan ringa hem. Jag har tankt att aka till gymmet innan jag borjar, och om han inte slutar sitt samtal inom ca 15 min, sa aker jag! Vill ju ringa mamma & Peter! Naja, han jobbar hemifran idag, sa forstar att han behover anvanda den. Dock har vi tva? Och jag kan bara ringa internationellt med den han sitter pa. Ah, hoppas han slutar snart bara!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0