Home, sweet home?

Nu ar jag tillbaka igen! Har tankt pa en sak! Tekniskt sett har jag ju tre hem. Mitt framsta hem ar sa klart Klagerup, framforallt Sverige! Men, jag har ju aven ett hem med vanner, familj osv i Hingham, Massachusetts & aven ett har i Greenwich, Connecticut. Jag marker av det nar jag berattar for andra, speciellt mamma & Peter, att: "Ja, och sa aker jag hem da, och kommer hem igen da". Finns ingen logik i det, om man bara hor mig prata, men det ar ju sant, jag har en hel del hem, haha!
Till helgen! Jag hade en trevlig, dock valdigt lugn helg uppe i Hingham. Hade roadtrip med min van Meg upp pa fredagskvall. Tog ca 4 timmar med mat innan vi akte & ett stop pa vagen och lite trafik emallanat. Inte alltfor lang tid! Jag erbjod mig att betala bensin till Meg, och tankte att ja, en $20 ar val ratt lagom (ca 150 kr), men hon insisterade att nej, det skulle jag inte behova gora. Och sa ser jag henne tanka for ca $25, vilket da ar ca 200kr. Och nar vi var framme i Hingham, som ar som att kora typ till Goteborg hemma fran Malmo, tog det inte ens en halv tank. Jag som trodde att en bil drog iallafall bensin vart en 300-400kr upp dit! Tur for henne. "Min" audi hade sakert dragit en hel del mer. Ah, forresten. Jag alskar min bil har, haha. En audi A6a, morkbla. Dock hade Bjorn, min hostdad, stadat bilen i helgen, och klagade lite, men naja. Jag ar bekvam i den iallafall ;)
Aterigen - till helgen! Fredagskvallen blev bara filmtittande hos Abbie, sag Obsessed med Beyonce, bra film det dara! Sen lordagen blev shopping i det kara mallet i Braintree! JAG HITTADE MIN SKINNJACKA SOM BLEV STULEN I NEW YORK! Det gjorde min dag. Alltsa, jag hittade ju inte samma jacka, men likadan! Haha. Sen pa kvallen gick vi ut & at, jag, Meg & Abbie, pa 99s, min favoritrestaurant, och tog en glass pa Nona's efter. Mums!
Sondag blev lugn den med, foljde med Meg pa hennes systers hockeymatch. Very intense! Haha. Sen mest bara hem om henne, innan jag satt pa mitt tag hem, som tog 3 timmar. Helt okej! Som sagt, helgen var valdigt lugn, inneholl ingenting utover det vanliga, men trevlig var den allt!
Nu ar jag tillbaka "till verkligheten", vad det nu an menas med mitt liv. Jobbar nagra timmar, ar mest ledig. Dock jobbade jag hela dagen igar, tjejerna hade ingen skola eller aktiviteter. Vi spelade lite kort, laste i en timme och at mat. Forresten! Jag har blivit jatteduktig pa att lasa, haha. Har snart last ut en bok som jag borjade pa i sondags. Inte illa, for att vara en inkompetent lasare, som mig!
Igarkvall skulle vi ut & hitta Halloweenkostymer. De har en galet rolig jag vill vara, en PRUTTKUDDE, men vet inte hur lyckat det blir att ga ut i New York med den? Provade polis & domare, vilket inte kandes sa jattelockande. Men de hade krigare pa vagen, vilket jag kan tanka mig att vara, men det fanns inte i min storlek, sa jag & Emma ska ivag om en timme och kolla i Stamford, dar de hade dem i min storlek. Annars far jag val vara en pruttkudde, den lar ju inte vara slut iallafall.
Och sist! Bara 2,5 manader tills jag kommer hem och besoker! Boka inte in er alltfor mycket ;) Och jag kan inte vanta tills det blir jul, det basta jag vet. Och att fa spendera den hemma gor ju inte saken varre!
Forresten, en riktigt uppretande sak! Jag har forsokt bestalla Desperate Housewives sasong 4 & 5 och Gossip Girl sasong 1 & 2 online, for att det ar betydligt billigare (ca 1100kr for alla fyra), men de drog pengar forra gangen, men fick ett mejl tillbaka att av sakerhetsskal sa drar de tillbaka ordern, och att pengarna skulle komma in inom 2 billing periods. Fick tillbaka pengarna igar, och dum som jag ar, sa forsoker jag en gang till. Man vet ju aldrig! Men, samma sak hande! Sa idag ska jag ta ut pengar fran mitt svenska, satta in pa mitt Bank of America kort (som forresten ar en amerikansk flagga, nice va?) och bestalla det med det kortet, och se om det fungerar battre!
ps. bilder kommer upp snart, sorry! ds. Haha!
S

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så kul att du också börjat läsa mer nu :)! Jag har avverkat mååånga böcker sedan jag blev sjukskriven i början av sommaren, och kan knappt sluta läsa när jag hittat en bra bok ;)!

Kramizar <3

2009-10-24 @ 15:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0