I guess I'm officially pulled over...

Haha! Idag blev jag stoppad av polisen, kanske inte sa mycket "haha" for min del, egentligen... Jag blir sa galenskapligt nervos nar jag ser en polis (varfor?!), sa jag blev halvt panikslagen. So.. Jag korde (ensam!) till boxningen imorse, och valde att ta bakvagarna, for GPSen sa att det var narmsta vagen. Sa jag korde langst Route 1, och kommer pa en vaaaldigt bred gata. Jag kor ganska langt at hoger, precis som korlarare Peter sa till mig, eftersom det lugnar trafiken. Men vad hander da?! Jo horru ni, en polisbil borjar gora sina weird noices bakom mig, och satter pa sina bla/roda ljus! VA?! Naja, jag kollade bakom - det fanns ju en chans att dar fanns andra bilar bakom mig, men nej - jag var helt ensam. Sa, jag korde in mot sidan, stannade bilen (och sankte volymen en aning!!!), satte mina hander pa ratten efter jag vevat (heter de det nar det ar elektriskt?) ner rutan bredvid mig.
"Good day, Miss. May I see your driver's license and insurance registration, please?!" - dock ej sa trevligt som det ser ut!
"Sure! This is my Swedish license, and here's the international license"
"Where do you live?"
"Greenwich" (glomde saga Connecticut... jag var i New York State)
"Uhh? Ok, but do you know why I pulled you over?"
"Sorry Sir, I have no idea..."
"Well, didn't you notice how far on the right you were?" (jag korde ju som sagt pa en breeeeed gata!)
"Sorry, but I'm used to driving far right on my side of the road. I'm sorry!"
"Well, what's your address?"
".........."
"Oh! Well, I guess I'll cut you off! Think about the rules next time, please"
Jesus! Jag var sa nervos. Och hur dumt ar inte detta?! Later som en ursakt for att han antagligen trodde jag var rattfull eller nagot (klockan var ca 09.10!). Enligt min hostmom efter att berattat historian, sa ville han antagligen bara check me out, haha! Usch, jag fick ju knappt fram nagot... Men, det var ju som sagt inget allvarligt, men anda.. Man vet aldrig med poliserna har! Gaaaalet! Naja, antar att det ska vara forsta gangen nagon gang, nu kommer jag val vara mer forberedd nasta gang. Som t.ex. att veta var insurance card finns?
Forutom det har jag haft en underbar dag! Traffade Emma efter boxningen, och vi stack till gymmet lite! Sen vantade sushi, lovely! Sen har jag hamtat tjejerna, akte hem for att kaka, och nu sitter jag har! Maste saga att boxningen ar helt underbar! Kanns som det ar nagot jag kommer trivas med, och verkligen tycka ar kul i langden! Nu ska jag snart ivag for att fixa en grej, sen kopa glass med mig hem till Emma! Mysig fredag, for att vara tvungen att ga upp kl 8 imorgon, pa en lordag! Har min sista del av min korkortskurs imorgonbitti, sen vantar Halloween firande! Ska bli sa kul! Ska till New York efter att ha gatt trick or treating med tjejerna! Vi har Rebeckas familjs lagenhet i NY ocksa, vilket ar supernice! Sa, detta kommer nog bli en bra helg, ska jag se! :)
S

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ojoj...förstår att du blev nervös...det hade jag också blivit om jag blev stoppad utan att veta anledningen :S! Skönt att du inte fick någon reprimand eftersom du inte var helt klar med ditt körkort ;)!

Puss o kram / Jag älskar dig gumman <3

2009-11-05 @ 12:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0