Varfor ar jag sa trott?

En lordagskvall, en data, en nyinkopt kalender och framtida glasstankar! Annu en lordagkvall som ar langt ifran vanlig. Fast sa trott som jag ar ikvall (IDAG!) sa ar jag nagorlunda tacksam for det.
Mina lediga dagar blir valdigt langa har. Fast jag hinner med mycket! Idag vaknade jag tidigt, precis som alla andra dagar. Sa, jag bestamde mig for att aka till YMCA, gymmet alltsa, for att kopa mig mitt gymkort & for att trana. Fick fylla i allt, och nar jag skulle betala de tva forsta manaderna (som man maste, $80), sa ser jag att jag lamnat mina kontanter + Bank of America kort hemma! Underbart. MEN, sag sen att jag hade mitt svenska med mig iallafall, sa det fick anvandas. Senare under dagen fick jag reda pa att en annan au pair har, som ocksa tranar dar, betalat for 3 manader (det alternativet fick inte jag), $96!! Alltsa 200kr mindre an jag kommer att fa betala. Haha, inte den storsta summan, men jag ska dit & stalla saker tillratta pa mandag, eller imorgon om jag hinner dit.
Efter traningen sa akte jag till Stamford mall, for att kopa mig min efterlangtade kalender! Kopte tva, haha. En stor for att ha typ pa rummet, mer for min fritid, och en liten att ha i vaskan till jobb. Finemang!
Igar fick jag mobil ocksa, sa nu har jag antligen lite mer kontakt med folk, t.ex. med mina amerikanska vanner, vilket kanns kanon! :)
Dagen senare har mest spenderats ute i solen tillsammans med tre svenskar. Kanns jattebra att ha traffat lite tjejer, kul att umgas med jamnariga. Har forstatt nu, efter diskussioner, att mitt au pair jobb nog ar bland de battre & jag klagar inte!
Vi akte & kopta tacos och lagade till, supermysigt & smarrigt. De andra tjejerna skulle ut i NYC ikvall, men eftersom jag precis blivit "queen of the house", som familjen kallar det (haha!), sa valde jag att faktiskt inte prova pa det ikvall, battre att vanta lite. Man vet ju aldrig vad som kan tankas handa pa en vild kvall i NYC!? Sa - jag valjer att ta det lugnt, ata glass & sova tidigt. MUMS!
Imorgon blir det NEW YORK med en tjej fran orientation. Ska forsoka inte shoppa sa mycket, men nagot blir det ju alltid! Ska se om jag hinner, dvs vaknar i tid, for att sticka & trana pa morgonen. Hm.
Nasta vecka tankte jag ha som tryout pa gymmet, testa massa klasser & se vad jag tycker om.
Nu ska jag snart satta pa en film & sova tidigt.
Tessi, gott! Las pa, och kommentera. Mitt svar pa din fraga ar: absolutely, my lovely poop!!



S

Kommentarer
Postat av: Teessi

med sarah då, hur går det med kilona?;) miss you din prutt

2009-09-06 @ 20:36:48
Postat av: tesi

fan vad seg du är med uppdatering!

2009-09-08 @ 22:37:29
Postat av: Mamma

Hihi...där ser du att man blir trött av att jobba med barn ;)! Skämt å sido...skönt att du trivs med jobbet :)!

:)* o []

2009-09-10 @ 10:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0