"Dear...

...John". Jag känner mig någorlunda deprimerad just nu. För mycket i filmen som får en att smått gå under. En väldigt bra film, bra gjord, bra historia osv, men nej - väldigt svår för mig att betrakta som avslappnande. Jag har inte varit med om exakt det som var i boken, men mycket av tankarna, händelserna och känslorna stämde in på mig själv.. På sätt som bara jag kan känna. Det var tur att jag inte var deprimerad innan jag gick in i salongen, då hade det nog inte sett så pass bra ut när jag lämnade den. Jag önskar att inget av det i filmen hade hänt mig, det gör ont i mig. Ånger & tårar är det jag kan få ut av den just nu. Ingen bra känsla, inte alls. En bättre känsla slog mig dock nu - jag har otroligt lätt att få mig själv på andra tankar, jag antar att man lär sig med tiden. Ensamhet kan vara skönt, och det vet jag nu. Ensam är jag inte som starkast, men stark nog!
Ehm. Ja.. Dagen har iallafall varit bra (!?).. Min lilla sjukling igår, tillfrisknade till en pigg 6 åring idag, så jag hade dagen ledig som vanligt, igen. Skönt! Fick mig ett ordentligt träningspass, ett antal 200m sprint, vilket kändes otroligt skönt. Får mig att tänka tillbaka på Hingham Track! Då mådde jag så bra, att tillhöra ett lag, känna att det var någonting jag tog mig för som gick åt det hållet jag ville. När jag åkte hem insåg jag att det kommer aldrig komma tillbaka, jag var för gammal för att fortsätta (iallafall enligt mig själv!), men jag kunde hållt igång själv. Vilket jag inte gjorde, förrän nu! Jag ska ta tillbaka det, jag ska! Har tränat ett par pass nu med intervaller, och jag känner att det går framåt, det gör det absolut! Mitt mål är att komma tillbaka inom någon månad, och anmäla mig till ett race i Central Park! Ett halvmaraton, det vore något! Jag finner inte ord för när jag har sprungit, då när jag kände att det var det där jag var bra på! Jag mådde extravagans! Och i vår ska det komma tillbaka.. Mitt välmående.
Dagens ena höjdpunkt var att få prata av sig med mina föräldrar! Alltid lika kul att höra deras röster, höra att de saknat mig utan att de ens behöver nämna orden. Dagens andra var nog ändå filmen, även om den gav mig tankar jag inte ville ha.
Nu sitter jag här i min säng, i min ensamhet. Funderar ifall jag ska lägga mig ner & inta min förhoppningsvis långa sömn, eller enbart byta om till min pyjamas och kolla vidare någon timme till..
I vilket fall som helst - godnatt för mig, godmorgon för er!
Jag saknar er därhemma, min familj & mina vänner. Jag må inte ha kontakt med er alla därhemma, men för er som läser det här, och inte hört av er - snälla gör det, det betyder mycket för mig att höra av nära & kära!
S

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oh Sarah-Sarah, min älkade lilla Sarah<3 I miss u<3

2010-02-06 @ 09:38:34
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0