(I hate) Valentine's day!

Så formulerade jag mig idag på Carvel! Fick ett "Happy Valentine's Day", och sa självfallet detsamma tillbaka, men förklarade även hur jag faktiskt hatar dagen. Jag kommer nog med all sannolikhet inte hata dagen förevigt. Och att jag hatar det kanske är att ta i. Men varför behöver man en dag att fira vad man har?! Varför inte ta vara på varandra, och inte få alla ensamma här i världen att känna sig deprimerade & allt vad man kan tänkas känna sig. Nej, en sådan dag behövs inte i mitt liv just nu!
Till en lite bättre synvinkel av Alla hjärtans dag.. för visst, det har sin lilla charm också! Jag skrev kort varsitt kort till mina tre tjejer imorse. Min första tanke var att jag skulle vänta med att ge korten till dem ifall jag fick av dem. Känns lite för cheesy att ge det annars.. Men sen tänkte jag "jag har ju spenderat denna stunden att tänka ut något om dem, varför jag älskar dem, så varför inte bara ge det till dem?!". Och det gjorde jag! De hann dock åka hemifrån innan jag hann ge det till dem, så jag lade det på köksbordet, och när jag kom tillbaka ikväll hade jag fått tillbaka ett (!!) kort, från min älskade 9 åriga L!

Åh! Jag blev så otroligt glad när jag kom hem nu ikväll.. Jag fick inte av alla tre, men gud, jag blev otroligt glad av det jag fick! Hihi, hon stavade mitt efternamn aningen fel, men vad gör det?!
"Dear Sarah. Thank you for the really nice note you arre the best nanny someone could ever wish for. Thank you so much for being in my life. I love you and have a Happy Valentine's Day. Love, L"
Underbara tjej! Det gjorde min Valentine's Day iallafall!

Dagen började inte särskilt bra, men slutade däremot desto bättre. Imorse var jag deppig. Känner att livet här inte är detsamma. Skypeade med Emma och mina föräldrar efter att jag gjort korten till tjejerna. Var nog inte den roligaste dotter att prata med.. Men, de känner mig så pass väl att de vet att jag kan vara deppig med snart därefter mår jag bättre & tänker positivare.
Josefine hämtade upp mig för dagens träning, så det blev 8 km & lite styrka idag. Efteråt gick vi över till ett Diner över gatan från gymmet. Där tog jag den gooooda salladen jag alltid tar. Otroligt gott där! Sen blev det lite shopping, ansiktskräm var det enda som stod på listan för min del... Blev en glass därefter på underbara Carvel. Är inte där så ofta nuförtiden, lite för kallt nu. Och för mycket glass är ju kanske inte det bästa. Inte just nu iallafall!
Efter allt käkandes bar det av hem till Juliana, där det fanns en massa brasilianare. Underbara människor. Hade betydligt roligare än vad jag trodde att det skulle bli. Riktigt underhållande! Om det inte vore för att jag ska jobba imorgon, så hade det nog blivit desto roligare, haha.
Imorgon jobbar jag hela dagen, sen väntas 6 dagar av ledighet & ensamhet. Och imorgon startar mitt (åttonde, möjligtvis?) försök till nyttigare livsstil, med bättre mat & bättre träning. Funderar på att lägg in inlägg om det, tror dock inte det är så intressant för er därhemma.
Nu ska jag läsa lite, eller kolla klart The Holiday. Sov gott!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0