L.A. Boxing & lite utav min framtid

Jag tror jag har hittat min favoritsysselsättning... som jag pratat så mycket om - boxningen! Jag är frälst.. Det är nog det bästa jag kommit att betala för att göra! Ofta & gärna. Det kvittar nästan hur trött jag är, så är jag alltid sugen på att boxas. En del tycker det är mycket att betala $62 för i månaden, men jag tycker det är värt varenda dollar! Jag har en tendens att inte känna av träning speciellt mycket, men boxningen får min kropp att anstränga sig på ett sätt den tidigare inte utsatts för. Jag tror att jag är kär!
Min passion! Boxningen känner jag är en stor del till att jag tycker om min vardag här i USA. Men sen, då? När jag kommer hem? Jag måste hitta mig något liknande detta! Jag tror inte jag kan hitta LA Boxing därhemma, direkt. Men handskarna åker med hem, och om inget annat får jag väl inreda mina föräldrars rum eller något till en boxningslokal att träna i ;) Åh! Och nu har jag satt på "Million Dollar Baby" som jag faktiskt aldrig sett förut! Får väl se om den är bra!

Ikväll låg jag även och tänkte för mig själv att jag borde göra en lista på olika saker jag vill ha gjort innan jag börjar plugga. Tänkte först att jag skulle börja plugga till hösten, men tror inte att jag kommer det, faktiskt. Jag vill ha mer gjort i mitt liv innan jag binder mig till plugg. Jag vet ju inte ens säkert vad jag vill studera, och var jag vill studera. Det ultimata för mig hade varit hälsa & ekonomi i Lund, men den kombinationen finns ju inte där, så mina alternativ just nu är att välja däremellan - antingen hälsa eller ekonomi. Men jag vill inte välja! Jag vill ha det så som jag vill ha det, utan några komprimisser. Så, jag tror att jag får vänta lite. Men vad kan jag hitta på nästa år? För att vara kvar här som au pair känns just nu inte särskilt lockande. Jag vill testa något nytt! Tänker mig att arbeta utomlands, eller liknande. För jag måste ju försörja mig på något sätt. Tråkigt det där med pengar, egentligen. Tar bort en del av nöjet utav äventyr. Men ett halvår av hårt arbete för ett halvår av resor & upptäckelser kan jag ju acceptera, haha =) Jag måste bara bestämma mig för vad jag ska hitta på! Dessa saker vet jag redan nu att jag vill ha gjort innan jag sitter där med hus & barn:
- Personlig Tränare utbildning
- Upplevt Tahiti
- Säsongsjobb på något vis
- Firat min 21års dag i Las Vegas
- och självklart avsluta med en utbildning!

Jag vill & bör dock hitta fler upplevelser, men det kommer väl med tiden. Jag vill inte gå miste om något, det tillhör nog en av mina rädslor. Så, den listan ska nog kunna utökas!
Alla tankar gör mig trött. Så nu ska jag återgå till filmen, för att sedan drömma mig bort!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0