Mitt älskade Sverige!

Jag är lite förvirrad, lite oense med mig själv. En del av mig älskar livet här, dess lugn & allt runtomkring. Men sen finns även den del som bara vill befinna mig hemma. Jag hade en unik period här mitt första halvår, som nu känns som att det är över... tyvärr! En efter en åkte alla hem... Britta, Rebecka, Mathilda och nu Emma. Åh! Vad jag saknar det, vad jag saknar allt vi hade här.
Detta är bara en del av det hela! Vi hade stunder som var så otroliga. Det är oslagbart. Vad som gör ont i mig är att veta att detta kommer vi aldrig få tillbaka. Möjligen något liknande men aldrig detsamma. Åh, underbara vänner. Men vi ses snart allihop. Ni kan ju ses nu, men jag får vänta ett halvår.
Sen finns det mycket annat jag saknar här, som jag kommer få tillbaka, såsom sommaren här. Det är bland det underbaraste som finns. Vädret är varmt, och här räknar jag sommar framtill november, då jag fortfarande kunde sitta i klänning ute & njuta av värmen.. Ta en look på denna fina "sommar"kvälls bild;

Jag är kluven, väldigt kluven. Ibland tror jag att det kvittar vart jag befinner mig, så är jag ändå inte helt nöjd. Jag kan sitta här och kolla på bilder på folk därhemma, och tänka att de verkar ha det så kul just nu, medan jag sitter här. Men, det är ju så mitt liv är hemma, och jag tycker ju inte mitt liv är något speciellt därhemma. Så när det kommer till "kritan" så spelar det nog inte så värst stor roll för mig vart jag befinner mig just nu - jag måste nog bara hitta tillbaka till vad jag var.. Jag vet vart felet ligger, men hur mycket jag än försöker ta mig för det, så går det inte åt mitt håll. Men nu så, nu satsar jag igen!

Till något mer "intressant"! Ikväll sitter jag hemma & jobbar min första helgkväll. Inte alltför tråkigt, rätt lugnt faktiskt. Hade ju inte haft för mig mycket annat, ändå. Aningen trist att Emma åkte hem just när hon gjorde det.. Hon kunde varit här nu, hållt mig sällskap. Likadant nästa vecka! Jag är då ensam hemma från tisdag-söndag... UTAN att ha något alls att göra. Inplanerat är det vanliga - träna, slappa. Men med en skillnad!! Jag får sova ut, I 6 DAGAR! Ah, jag är så excited för det. Det är nog det bästa med det! Åh!
Och vad har hänt sen sist?! Nja, Emma har åkt hem, för er som missat att det skett, haha. Jag saknar henne något otroligt, jag hittade verkligen henne här, och att vi bor så pass nära det hemma gör inte det hela mindre bra. När jag kommer hem igen, så fortsätter allt som vanligt, bara i ett annat land =)
Och alla ni vänner som är där hemma. I miss you! Har ju fått min nya dator nu, så skypear en massa.. Så snälla, hör av er så jag kan prata med er med!
ÅÅÅHHHH, förresten... imorgon bokas Meeeexico! Skypedejt med Matilda & Emilia, sen så bokas det! Gud, vad jag längtar. I detta land kan jag inte festa, av mina egna otrevliga skäl, så det ska bli så otroligt härligt, om "problemen" inte förföljer mig, vill säga. Sol, värme, barer, sol, drinkar, värme & sol väntar. Ah, härliga Spring Break!
Nej, nu ska jag återgå till The Olympics. Sverige kom precis ut, med sina 108 athletes. Kan väl hoppas att det bidrar till något vettigt!

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0