Six months..

Kom på innan idag att jag nu varit här i USA i sex månader. Då jag varit i USA tidigare, på ett High School Year, så visste jag att det här landet är något för mig! Och det är det verkligen.. Jag trivs här. Vare sig jag är ensam, eller omringad av människor jag tycker om, så uppskattar jag det. Jag kan inte riktigt sätta ord på vad det är som gör USA unikt för mig, men jag trivs. Och det är det jag tycker är viktigast! Mitt drömscenario vore ifall jag kunde ha familj & vänner här... Då hade det varit ultimat! Här är bilder som kan sammanfatta min tid här so far;
Inte fullt underhållande 3 dagars förberedande kurs, men dock trevliga människor!
Mina tjejers första dag i fjärde & första klass, tillsammans med den förra au pairen.
Jag var i Hingham (där jag spenderade mitt High School Year!) i höstas, hoppas innerligen att jag kommer dit igen!



Jag träffade otroligt fina vänner! Vänner jag vet kommer finnas där när jag kommer hem, då de redan åkt härifrån



Har spenderat underbart många dagar med mina tjejer! Av någon anledning är aldrig min äldsta med när kameran åker fram..



Halloween var lite mer inspirerande än hemma i Sverige! Fanns alla möjliga kostymer, och alla möjliga ställen att fira det på! Inte det bästa slutet, men den började otroligt roligt!!



I november besökte jag Yale! Underbar Yale! Och efteråt kollade vi en football match, Yale vs. Brown



Min syster var på besök =) Här i New York efter att ha shoppat på Victoria's Secret!



Det blev vinter & massa snö.. som fortfarande hållt i sig!



Jag har ätit mycket, hahaha! Här tillsammans med Emma, på Cosi. Första gången hon & Eliinor åt Smores. Gott, dock godare på sommaren, utomhus över en bonfire.



Fina vänner på middag hemma hos mig, kvällen innan jag begav mig hem över jul & nyår!



Jag har sagt hejdå till ett antal vänner. Här var det Matildas tur att åka hem! =(



Jag har sett mycket bio! "New Moon", "The Blind Side" & "Avatar" är bara några.. Inte alltid man får se såhär utsmyckrade ut!!



Mycket sushi har det blivit!! Jag & Emma fann ett litet mysigt ställe bredvid vårt hotell vi hyrde en helg.. Spelade Dr Bombay & serverade god sushi!



Det ser alltid ut som jag haft det roligt när jag festat här i New York, men det har alltid blivit tråkigt/fel på något sätt.. festande hemma är min typ av festande!



Jag har haft några bra 6 månader här, utan tvekan! Men nu började jag nyss en nystart, känns det som. Vi får hoppas det blir bra det med, då jag har en hel del saker att se fram emot:
- Mexiko, Cancun, i april tillsammans med Matilda & Emilia
- Rebecca kommer på besök igen!!
- Jag fyller år! Och då kommer förhoppningsvis mina föräldrar över
- SOMMAR!!
Så, låt detta bli ett bra halvår, sen är jag antagligen hemma igen!!
S
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0