En bra dag!

Idag har jag faktiskt haft en riktigt bra dag! Det känns så skönt att säga! Otroligt skönt, faktiskt! Började med en rolig start tillsammans med mina tjejer, för att sedan åka till gymmet och springa 11,5km på 60min! Känns så skönt när man gör bättre ifrån sig än vanligt! Och jag var självfallet genomsur efter det, haha. Sen hem för lite underhållande besök.. Därefter åkte jag & började jobba, vilket har varit en enkel dag, inte mycket jobb, utan mest hängt med tjejerna. Och slutade ca 1 timme tidigare än vanligt också!
Så nu sitter jag här, och kollar på internet. Jag har nämligen i stort sett bestämt mig för att gå en Personlig Tränare utbildning här i USA. Och ska jag göra det, så krävs det att jag förlänger & innehar pengarna som krävs. Kollade på en skola i Norwalk, ca 20 min härifrån förra veckan, men kursstarten där var 10e april, och skulle fortlöpa varje lördag i ett helt år, alltså fram till april nästa år.. Men nu har jag suttit här och spanat in en skola i New York, som dock är längre ifrån, men kommer ta ett halvår att bli klar. Och det är varje lördag hela dagen, med start klockan 10, och även varannan söndag samma tider. Så, det innebär fler timmar, men under kortare tidsperiod - precis som jag vill ha det! Jag tror faktiskt att jag ska köra på den sistnämnda skolan, ifall jag kommer kunna göra detta! Det vore så underbart kul ifall det går igenom.. Det som krävs är som sagt; 1. Pengar 2. Att familjen vill ha kvar mig ett år till 3. Att jag får in en kurs till nu i vår (man måste plugga 6 credits för att få förlänga som Au pair!). Men det ska väl gå? Denna skola var även billigare, $5000 istället för $6000. Imorgon ska jag prata med mina föräldrar över Skype, och jag kan göra mycket för att få detta att fungera! Det fanns tre olika kursstarter att välja mellan på skolan i New York, så något ska jag nog få in! Åh, spännande.
Nu väntar ett besök på favoritdinert här i Greenwich, tillsammans med stammisen Josefin! Ska bli gott, och kul att träffa henne också!!
Imorgonbitti ska jag hem till min counselor och prata igenom allt med mina planer, för att se vad hon tycker... och att hon ska hjälpa mig med mina Education Requirements! Perfekt!
Jag är hungrig, så nu får gäääärna Josefin komma =)
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0