Ja, men 67 veckor till sisådär!

Goderafton!
Hade ni en härlig valborg därhemma?! Min var lugn, så lugn så! Åkte först och åt den supergoda salladen, där jag fick träffa Josefins australienska vän, som till min förvåning tyckte jag var lik Hanna Montana! Hm, det där tog jag dock inte som en komplimang, hahaha. Något liknande har jag aldrig hört! Efter middagen åkte jag & Adriana runt i hennes bil i ett par timmar. Vi åkte till tre olika orter i New York State. Bara sådär! Det låter nog otroligt tråkigt, men gud vad kul jag har med henne när vi gör ingenting!
Lördagen blev upp tidigt för att åka och boxas & springa! Jag tror inte att jag någonsin blivit så genomsur. Man kunde vrida ur svett ur mitt linne. Otroligt givande information, inte sant?! Sedan åkte jag hemåt, duschade och hämtade sedan upp Josefin för att åka till mysiga stranden! Första dagen man behövde sina beach pass, vilket innebär att det endast är folk från Greenwich där! Både bra och dåligt, anser jag. Man kan ju tycka det är lite synd att ens vänner som inte har ett beach pass eller bor här kan hänga med till stranden. Men, å andra sidan är det skönt att det är folk härifrån.. Efter stranden åkte jag inåt mot city, ensam! Haha. Skulle möta upp Adriana, men det blev det inte. För då var hon redan på en Navy boat! Så jag mötte upp Rebecca och hennes vän Cecilia! Vi käka lite dyr mat på TGIF, sedan blev det bara att gå omkring. Mitt i allt så var Times Square avspärrat! Pga en van som stod och gav ett bombhot. Helt otroligt. 4 blocks var avspärrat! Så det var väl den stora händelsen här denna helgen!
NEJNEJ, det är det inte! Idag berättade jag för mina värdföräldrar med klartecken att jag tänker förlänga.. Jag ska vara kvar här i ett år extra! Ett helt år extra! Låter otroligt. Finns dock ingen garanti att jag stannar exakt hela året, men ska allt göra så gott jag kan! Det är svårt att förklara, för det finns många dagar då jag känner "vad gör jag här egentligen!?" vilket gör det svårt för mig att förstå varför jag vill stanna här. MEN, familjen är enormt bra! Jag kan inte ha önskat om bättre.. Jag har så många fördelar att vara här! Men en dag kommer jag hem. En dag!

Mama said home is where your heart is



S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0