Mama said 'home is where your heart is'...

Sitter här med förlängningspapperna bredvid mig. Tänk så gör jag fel beslut i att stanna?! Det finns självklart mycket som talar för mig att stanna här, åtminstone ett antal grejer, men tanken av att vara hemma där jag känner mig som hemma, det lockar. Att alltid ha någon att umgås med, som faktiskt känner den rätta mig. För även ifall man umgås med människor här, så är det inte samma sak som hemma. Jag saknar närheten. Och min familj! Kommer jag ens kunna åka hem i sommar för att få träffa alla? Just nu känns det inte ljust på den fronten... Biljetterna är dyra, tiden finns knappt till. Sen den 7 augusti börjar jag skolan, vilket innebär att jag inte kommer kunna åka hem, i alla fall inte längre än 5 dagar, vilket känns väldigt bortkastat i och med att jag vill upp till Amerikanska Ambassaden för att förnya mitt visum. Åh, Sverige! Just nu saknar jag dig!
I vilket fall som helst, mina visumpapper måste fyllas i snart. Vi skulle göra det här hemma idag, får se hur det blir med det. De är så upptagna med massa andra grejer, däribland flytt. Det ser mer och mer ut som att vi kommer att flytta i slutet av sommaren. Ännu en sak som talar mot att åka hem... Äh, nu får jag tänka på annat!
Igår skulle jag ut i city, var tanken.. Men natten till igår kunde jag inte sova. Sov totalt inte mer än 3 timmar, vilket gjorde mig illlamående och irriterad stora delar av dagen. Jag jobbade igår morse också, så jag kunde inte få några timmar där heller. Men, efter jobbet hämtade jag upp Adriana och åkte hem till mig för att göra mig iordning. Jag åkte in till New York med henne, och begav mig till Personlig Tränar skolan! Hade ett möte där med en som jobbar där. Hon var supertrevlig! Och där kommer jag in, efter att promenerat ner downtown i VARMT väder (som dock kom helt plötsligt!), och är definitionen av svettig. Härligt Sarah! Haha, jag måste snart kolla upp min kropp och dess värden. Min kropp överhettas hela tiden. Inte bekvämt alls, tro det eller ej hahaha! Men väl där, så gick vi runt lite i lokalen. Väldigt liten skola, men de verkar vara kunniga! Och fick se klassrummet, och litteraturen och sådär. Så det känns bra! Fast jag hade ju gärna börjat nu och inte om 3 månader, men den som väntar på något gott, right?
Efter besöket på skolan gick vi runt i city lite.. Shoppade en superfin vit kavaj från French Connection som jag kan visa någon gång när jag har den på mig! OCH JAG KÖPTE BOOORAT! Så nu äger jag den! Jag är lycklig, väldigt lycklig! Ska se om någon vill se den med mig ikväll! Men efter ett antal timmar därinne, kunde jag inte fungera längre, så tog tunnelbanan upp från SoHo till Times Square och begav mig till Grand Central för att åka hem till Greenwich igen! Var så galet hungrig, så fick åka till dinert med Josefin & Esse var dock den enda som åt vilket inte var det trevligaste, men gott var det allt!
Det var väl det! Idag blir det träning & sen vet jag inte mer! Kan ni inte höra av er hemifrån? Hör inte av speciellt många eller speciellt ofta!
Ha en fin dag!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0