Godmorgon för mig!

Jag lyckades (till och från dock..) sova ända till 10.45 idag! Lite, lite trött fortfarande, men inte så värst faktiskt. Fick alltså sova ut. Även ifall vi har byggarbetare utanför fönstret som sliter varje dag, med start vid 7 på morgonen.
Idag är en bra dag, känner jag! Igår var lite mindre bra, personliga anledningar, så inget att dra upp. Men åter till idag!
Jag ska snart bege mig till gymmet, fick gratis provträna på ett gym i närheten i en vecka. Har bara använt det en gång. Har enorma problem med hur varm jag blir, så tänkte att jag ska prova att utesluta gym i några månader, och se om det blir bättre. Jag går liksom ute i shorts & t-shirt, när andra väljer långarmade stickade tröjor och jeans. Det känns ju lite.... sådär.
Så ja, jag ska snart bege mig dit. Åt nyss frukost, trodde inte jag skulle sova så här länge, så får klämma in lite saker jag ska göra, på lite kortare tid än tänkt.
Då jag ska springa ett lopp på söndagmorgon, för XC teamet, så vill jag inte träna så hårt idag ändå, bara ta överkroppsstyrka & springa 5 km lätt.
Önskar dock för tillfället att det var boxning jag höll på med! Saknar det!

Efter träningen blir det hem snabbt för en dusch, sedan ska jag möta upp min fina australienska vän Essie. Ska bli mysigt! Därefter ut till Port Chester/Greenwich, där min amerikanska vän Deb (bilden) & jag bodde innan. Blir att äta på underbara dinert, och förhoppningsvis hälsa på min familj. Fredagskväll, så fler av dem borde vara hemma denna gången!
Vill nog försöka se om någon/några vill ut ikväll! Kan inte imorgon eftersom jag ska springa tidigt på söndagsmorgon och något festande vill jag allt klämma in!

Annars går det mesta bra här! Förutom beställningen av böcker.. fortfarande ingen textbook för mig, inte. Och försökte beställa löparskor igårkväll, men fick ett mejl idag att det inte gick igenom, då jag angav Billig Address på den adressen vi bor på. Brukar funka när man använder sitt svenska kort. Att skriva vilket adress som, liksom. Men icke! Så får springa till banken idag, ta ut mer från svenska kontot, och sätta in på mitt amerikanska. Hur ska jag få in det i planeringen?
Skickade även in min första uppsats idag! Hela två sidor lång! Tänka sig. Haha. Om Hur jag tycker man ska bete sig, i Business världen och sitt egna liv. Var en väldigt lätt uppgift, får hoppas att läraren tycker detsamma. Mejlade in den, skulle egentligen ge den till honom i person igår, men vi gick om vartannat. Han är rätt bra med det här med uppsatser. Som t.ex. han gav oss denna uppgiften för en vecka sedan, och den ska inte vara inlämnad förrän den 24e oktober. Men om man lämnar in den två veckor innan det sista datumet, så kollar han igenom den till en, lämnar tillbaka den, så att man själv får kolla igenom och göra ändringar. Tycker det är väldigt bra nu ibörjan, för alla lärare vill ju ha olika fokus etc i uppsatser. Får se vad han säger om den! Trevlig & rolig lärare är han också! Och har skandinaviskt påbrå (eller vad det heter?).
Nu får jag ta tag i mig själv. Har druckit upp kaffet, så nu ska jag byta om och dra mig bort mot gymmet!
Ha en fin fredag!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0