Brunch, Crunch & mobilkort

Dagen idag började med att jag var på sen frukost/brunch med Essie. En god australiensk vän, som jag känner från Greenwich, som även nu är student i New York. Vi satte oss på mysiga The Grey Dog i Chelsea-området. Var så härligt att träffa henne igen, få lite uppdatering om hennes "nya liv".
Efter vi avnjutit en liten måltid var, begav hon sig till skolan och jag ut på gatorna för att traska omkring lite. Hamnade tillslut på Forever21 och hittade tre plagg. Lite snabbvisning här:
En terracotafärgad typ cardigan!

En klarblå (bilden ger inte färgen rättvisa!) långklänning!

En transparent svart blus med vita detaljer!

Kan visa allt igen när jag faktiskt har det på mig! Och ja, just det! Köpte även ett halsband, som jag ska ha till klänningen, tänkte jag!
När jag kom hem från rundan, skulle den ena tjejen som bott här ett tag åka hemåt, så sa hejdå till henne. Rebecca kommer flytta in där imorgon!
Skulle sedan prova på ett gym här mitt över nu på eftermiddagen. Gick dit, fick information och guidad tur, sedan en provträning som han egentligen inte ville "bjuda" på. Jag hade fått ett 5-dagars pass igår, men han kunde inte ge mig det för att jag inte hade NY id? Nåja, fick iallafall en gratis provträning. Gymmet visade sig kosta rent för mycket! Ca 600kr för att bli medlem, sedan ca 400kr per månad! FÖR EN STUDENT. Det har fröken här inte råd med. Så, får väl leta vidare! Ligger ett annat gym nära här, en kedja (New York Sports Club), ska se till att provträna där snart! Sen får jag väl se!
Jag beställde ju som sagt en mobil igår, och den skulle ha kommit idag, men vet inte riktigt om den kanske kommit när jag varit ute, men det vore lite otur. Och vet inte riktigt vad som händer ifall man inte är där när de kommer. hmmm.
Ska iallafall ut nu och fixa simkort, med fria samtal, sms & surf.
Tänkte även dra mig uppåt mot Harlem, bara gå runt och känna hur det känns att vara däruppe. Sedan neråt mot downtown eller midtown och käka något och kanske dricka ett glas vin! Lite ensamvarg nu, men är faktiskt rätt skönt! Sen blir det tidig kväll!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0