Hotelletande

Efter att tagit mig igenom närmre en mil löpning, så sitter jag här och försöker hitta någonstans att ta vägen när jag kommer fram till New York! Inte lätt. Inte lätt alls! (på en studentbudget....)
Jag har sökt runt på massvis med hostels & hotell men utan någon vidare framgång. Jag kommer fram till flygplatsen (Newark, NJ) kl 19.55 på fredagskvällen, vilket betyder att jag är framme i city närmare 22-24 tiden. Och de flesta sidor med bra priser, tar ut en avgift på 200kr för varje timme efter 20 man checkar in. Otroligt roligt om man kommit fram runt midnatt, och måste hosta upp uppåt 1000kr pga sen ankomst.
Frustrerande! Hade varit så skönt om man hade haft lägenhet när man kom fram, inte behövde tänka mer på det. Men så är ju inte situationen, tyvärr. Har hittat en fin liten etta jag kan hyra (dock lör-tis), så fixar jag bara första natten, så kör jag nog på den! Någonstans måste jag ju ta vägen!
Får försöka lite mer, se om något otroligt dyker upp - ett hostel/hotell som har alla tillgängliga dagar för mig. Vore ett under just nu!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0