I'm going bananas!

Nu har vi varit osäkra på det här med lägenheten i flera dagar! Lämnade in deposition på $500, och har inte hört tillbaka mer än "imorgon, på tisdag etc..". Och jag står (kanske) utan boende imorgon!
Det är ett himla bry om att skaffa sig en lägenhet som internationell student, och inte lättare när man är två! Är man en kan man alltid bara hyra in sig i ett rum, men nu är vi två och behöver en hel lägenhet. Inte det lättaste!
Annars har jag haft ett par bra dagar här nu.
Var på en orientering för internationella studenter igår på skolan. Träffade en hel del trevliga människor. Nästan alla ska plugga någonting inom mode. Men där kommer jag "Management". Var nog den enda som "beskrev" linjen som Management också. Nåja, småsaker.
En rolig sak hände dock. Två tjejer kom fram till mig efteråt och sa att de båda kände igen mig. Den ena kom jag ihåg från ett par dagar tidigare då vi hade registrerat för klasserna. Men den andra, en blond, lång tjej, sa att hon inte kunde komma på vart eller hur hon kände igen mig. Men det visade sig (efter att jag tänkt efter) att hon och jag åkte på språkresa till England 2003. Samma kurs, samma allt. Haha, vilket sammanträffande! Träffade även en skåning, som jag träffade upp senare på kvällen för drinkar. Vi gick till en bar, ett mysigt ställe i West Village. Det är så otroligt fuktigt här nu, att det var allt jag kunde göra - klaga på värmen! Och trött blev jag. Men vi begav oss ändå till älskade Veranda efteråt. Var trevligt! Fick träffa mina vänner också, dörrvakten och två av ägarna. Det är alltid kul att träffa dem!
Kom hem i hyffsad tid, tror den var ca 3, och somnade strax innan 4. Vaknade inte förrän (!!) 12.30. UNDERBART! Första gången sedan jag kom hit som jag sovit längre än 7.00! Och tycker inte alls det är tråkigt att jag "sovit bort" dagen. Inte alls!
Nu ska jag ringa vidare till lite personer med lägenheter! Sedan försöka övertala någon att gå och äta sushi med mig, innan det väntas drinkar med Yasmine ikväll!
S

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman... Kul o läsa din blogg, men GUD va orolig jag blir att det fortfarande inte löst sig m boendet f er !!! Vi måste försöka höras av inom det närmsta ...

2011-09-27 @ 07:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0