It takes time..

Ja, både att ta sig tiden att skriva ihop något vettigt, och att få allting fixat häröver!
Jag har dock kommit lite längre i processen av...allt!
De sista dagarna har inte varit väldigt händelserika, bortsett från lägenhetsletande, som tagit upp ungefär all ledig tid. Jag har, tillsammans med Rebecca, gått runt på Manhattan, timmar efter timmar, för att se vad som finns på marknaden, gå på öppna hus etc. Utan större framgångar. Så vi bestämde oss för att ta en lägenhet nu för 2 månader uppe i nedre delen av Harlem. Kanske inte ultimat läge, men lägenheten var väldigt fin, och ligger bara två blocks från tunnelbanan. Så inte ska man behöva oroa sig för skumma människor nu i två månader, haha. Vi skrev på en Application form igårkväll, betalade en fee, och kommer höra tillbaka idag eller imorgon. Så om allt går igenom, vilket nog inte kommer vara något problem, så har vi en lägenhet att befinna oss i om ca 10 dagar.

Bortsett från lägenhetsproblemen, så har det varit otroligt skönt att vara tillbaka. Bara känna att man är i New York är underbart. Idag ska jag hälsa på i Greenwich. Jag ska även hänga med Deb till en boxningspass. Åh, vad jag saknat boxningen. Tur att jag har henne och hon har mina boxningssaker hemma hos sig! Bortsett från (möjligtvis) 8 timmar av promenering varje dag, så har jag inte fått någon träning sen jag lämnade Sverige, så det ska bli skönt att svetta av sig lite haha! Och sedan efter ska vi äta på väääärldens godaste diner. Har verkligen saknat att vara där 4 gånger i veckan, och ta samma sallad haha. Åh, längtar lite efter eftermiddagen & kvällen idag.

Men innan jag får åka iväg väntas registrering på skolan. Ska upp till skolan om ca 2 timmar. Eftersom jag har betalt, så slipper jag göra det idag. Så idag antar jag att jag ska få en liten check hur mitt prov gick (kändes bra) och därefter sätta ihop ett schema till mig. När jag väl har schemat och vilka kurser jag ska läsa, kan jag inköpa böcker. Sedan är jag redo för måndag!
Förresten, ursäkta att jag inte lägger upp några bilder. Har inte varit mycket kul att lägga upp. Nej, jag ska vara ärligt. Jag har inte tagit ett endaste foto sen jag kom hit. Får nog börja nu!

Jag saknar er därhemma redan! Var så skönt att få träffa er alla!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0