Mmmm..

..Marabou! Åh, choklad. Att det kan vara så gott!
Efter en mysig kväll med två fina vänner, kom jag hem och fortsatte äta denna godhet.
Jag har varit otroligt duktig sedan jag kom hem, att inte vräka i mig av alla gottigheter som finns här hemma! Men ikväll fick jag smak på det när vi kollade tv, att jag fick öppna mig (och äta upp!) ett när jag kom hem! Underbara svenska Marabou! Mums.

Imorgon börjar min sista vecka i Sverige. Imorgon om en vecka åker jag tillbaka till älskade New York.
Det är både med glädje och sorgsenhet som det sägs. Har varit rätt skönt att vara här hemma, ingen stress, inget jobb, inte mycket jag har varit tvungen att göra. Men gud, det ska bli alldeles underbart att komma tillbaka, till en stad där det alltid finns något att göra, att alltid ha ett alternativ.
Nu när det närmar sig så, så känner jag även av stressen, med t.ex. boendet. Jag vill så gärna bo nere, vare sig det är på East eller West. Gärna West Village, då det, enligt mig, är den mysigaste delen av Manhattan. Men jag har insett att pengarna inte riktigt räcker till nu första året iallafall. Att behöva leva på ingenting för att bo precis där man vill, kanske inte är värt det.. Eftersom kontrakt oftast signas för ett år, så kan ju ekonomin ändras en hel del under den perioden, och jag vill inte stå där utan att kunna betala hyran. Eller att inte kunna äta. Vore inte så klokt. Så nej, det lutar mer och mer åt Upper Manhattan. Och sedan satsa på "bättre" boende nästa år. Vem vet, vi (jag och Rebecca, som jag ska bo med!) kanske stormtrivs längre upp. Vi får allt se! Det ska dock bli otroligt spännande, och alldeles, alldeles.. underbart. Vart vi än bor!

Såg precis Sex and the City med mitt fina sällskap, Mr. Marabou, och nu ska jag sätta på en Irene Huss film jag påbörjat, men inte avslutat.
Sov gott!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0