New York, I've missed you!

Godmorgon (på mig iallafall..)!
Ser ut som att jag kan behöva några extra timmars sömn, men icke!
Sitter här i mitt hyrda sovrum (haha!) och är trött, men kan inte sova. Var ute igårkväll, på några glas vin. Kom inte hem förrän halv fem, och vaknade halv åtta igen. Sömntimmarna där går inte riktigt ihop! Det var trevligt iallafall, så värt det var det! Det blev med de två tjejerna som bor här, och en vän till den ena tjejen.
De som bor här är förövrigt väldigt trevliga! Hade lite tur där!
Tänkte ta dagarna lite uppdelat nu och berätta vad som hänt:
Fredag - Gick upp tidigt för att hinna träna, packa etc innan flyget till New York. Flög med lågprisflygbolaget Iceland Express. Hade hört lite dåligt om det, föseningar etc, men det enda jag kan "klaga" över var att det fanns ingen tv, och man blev inte serverad NÅGOT. Inte ens vatten. Men annars var det helt okej.
Kom fram vid 20 amerikansk tid, och in till city kom jag ca 23. Fick nycklarna till lägenheten av delit (där man kan köpa mat etc 24hours a day), men fick först fel nycklar. De var menade till en äldre dam, så där stod jag utanför dörren och undrade och fick lite smått panik över varför jag inte kom in. Fick gå tillbaka och få de rätta nycklarna, sedan försvann jag in!
Klarade av att sova ganska så snart, även ifall det var lite svårt med allt ljud utanför, men det kommer jag snart vänja mig vid!
Lördag - Vaknade upp lite då och då under natten, men gick upp strax innan min väckarklocka ringde kl 8.00. Gjorde mig lite snabbt iordning (ingen dusch, hade inga handdukar än... haha), och begav mig ut. Gick  runt och letade efter någonstans att käka lite frukost innan jag skulle möta upp Rebecca & hennes bror. Hittade ett jättegott bagelställe, där det blev en Peanut butter bagel. Mums.
Gick därefter till Starbucks där vi skulle mötas, men möttes av en skylt att det var stängt. Toppen - vi som inte har mobiler att nå varandra på. Gick till en annan närliggande Starbucks, för var i behov av internet. Sedan möttes vi snabbt upp innan jag begav mig till skolan för att skriva Placement test.
Testet tas för att kolla vilken engelska och matte nivå utländska studenter ligger på. Fick 2 timmar på oss, tyckte det lät jättelänge, men efter att ha skrivit klart provet på datorn, stod sluttiden på ca 1,5 timme.
Provet var uppdelat i en uppsats, sammanlagt 40 (eller 60!?) engelska frågor följt av 20 mattefrågor. Allt var betydligt lättare än övningstestet jag gjorde på flyget hit! Kändes bra!
När sedan provet var skrivet drog jag mig tillbaka mot lägenheten. Möttes där av tjejerna som bor här, som jag innan dess inte träffat, och pratade lite. Sköna tjejer! Efter bara en halvtimme hemma, drog jag mig neråt för att möta upp Rebecca med bror igen, för att kolla runt i East Village efter lägenheter. Vi satte oss på Starbucks med deras Blocket, Craigslist.com, och började leta. Gick till det första öppna huset och stannade där ett braaaa tag. Blev lite smått förälskade. Bestämde oss att även ifall priset var bland de högre vi haft i åtanken, så ville vi ha den. Blev sagt att ungefär 3-4 månader skulle vi få betala. Men när vi väl mötte gubben som ägde huset, visade det sig om 6-7 månader istället, och det får vi inte ihop tyvärr. Så fick gå därifrån med papper om Guarantor (person som kan gå i borgen för oss), men tror inte det kommer lösa sig ändå. Så nu är vi tillbaka till att leta.
Gick sedan runt och satte mig slutigen för lite mat. Insåg då hur hungrig jag var, hade inte ätit på hela dagen. Blev en fräsch kinarestaurang, med kyckling och grönsaker.
Fick ett sms från ena tjejen här när jag satt och åt att de skulle ut och ta några glas vin, så tänkte att jag skulle hänga på! Hoppade in i duschen så fort jag kom hem (hade handlat haddukar, så kunde ta min första dusch!) och gjorde mig iordning. Från det så blev det några glas vin här hemma, massa Youtube klipp och alltmänt hade det trevligt innan vi satte oss i taxin ner till Meat packing district och The Standard Hotel. Trevlig första dag!
Söndag - Vaknade efter tre (!) timmars sömn, och sitter här och skriver. Ska ut och käka frukost med tjejen i rummet bredvid, men inte innan tio blev det bestämt. Så ska nog stänga ner här och ta mig ut på en promenad. Kan inte somna om :( Tråkigt! Men senare idag ska vi kolla på lite fler lägenheter (kanske bara en dock) sedan ska jag träffa Sandra! Woohoo!
Haha, den senaste bilden jag kunde hitta på oss två!

Nej, nu ska jag ta på mig joggingskorna och ta mig en promenad i området i min nya hemstad, New York!
S

Kommentarer
Postat av: Evelina

du är redan väldigt saknad <3

2011-09-19 @ 16:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0