Ny mobil och registrering i skolan!

Godkväll i Sverige!
Nu kom jag hem för en liten stund sedan, efter att ha fixat registrering i skolan.
Fick följande schema:
Måndag & Onsdag:
9.50-11.35 Business Organization and Management
13.30-15.15 Environmental Conservation

Tisdag & Torsdag:
8.55-10.40 Computer Applications
10.45-12.30 Expository Writing

Tja, inte så farligt schema, men inte som jag hade tänkt mig/ville ha. Fick inte påverka något själv den här terminen. Blir ju ingen direkt sovmorgon, förutom på fredagar då jag kommer vara ledig! Det var en sak jag verkligen ville ha, så det var skönt att de blev lediga iallafall. Annars ska jag nog försöka sätta mig in i vad det faktiskt är för klasser nu i veckan. Speciellt Environmental Conservation & Expository Writing. De andra två säger ungefär sig själv.
Fick även ett Student ID, som vanligt ser det ut som ett Mugshot (när kändisar blir tagna av polisen), men det är iallafall ett ID, haha.
Ser inte bilden så tydligt, men så ser iallafall ID'et ut!

Och nu när jag kom tillbaka, så bestämde jag mig för att beställa en mobil från amazon.com, där jag har ett medlemskap. Blev en Samsung Galaxy Ace, har allt man kan behöva, och kommer sedan köpa till ett simkort med Obegränsade samtal, sms & internet. Kan bli bra! Är ju inte direkt jätte Hi-Tech när det kommer till mobiler, så denna blir en bra start, tror jag. Hade tidigare en Samsung när jag bodde i Greenwich, så vet ju hur den används. Bara lite bättre telefon nu!
Man kan inte annat än älska USA för deras priser - betalade ca 2000kr för denna!

Tänkte att om jag känner för det när den kommer ut, så satsar jag kanske på en iPhone 5, och använder denna till min svenska mobil i så fall! En bra start iallafall!
Nu ska jag snart åka ut till Greenwich, eller ja - Mamaroneck först för lite boxning!
Deb möter upp mig på tågstationen, sedan tar vi oss till gymmet, boxas, sedan väntas dinert, och antagligen lite packning av saker hemifrån henne (där har jag alla mina kläder etc, som jag hade när jag levde i Greenwich). Och får förhoppningsvis träffa mina tjejer med! Åh, vad jag saknar dem!
Skriver mer när jag hört från lägenheten, om vi fick den och då allting står klart att den är vår för två månader!
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0